PMO konsulent, +8 måneder i Kbh.

Start date:  01 Oct, 2024
End date:   30 May, 2025
Application deadline:  09 Sep, 2024
Location: 2800 Lyngby

PMO konsulent til nyt SIS Program

Om opgaven:
Vi søger en erfaren PMO konsulent til en tidsbegrænset opgave på 8 måneder, med mulighed for en forlængelse på yderligere 2 måneder. Stillingen er på fuldtid og kræver, at konsulenten arbejder on-site. Målsætningen er, at kundens egen PMO-medarbejder på sigt skal kunne overtage PMO-ansvaret i programmet. Dog er det endnu usikkert, om denne målsætning kan opfyldes inden for de første 8 måneder.

Om SIS Programmet:
SIS-programmet er i en kritisk fase, hvor der er behov for at styrke programmets PMO-funktion. Programmet vokser i både aktivitetsniveau og kompleksitet, hvilket stiller øgede krav til styrings- og rapporteringsopgaverne. PMO-konsulenten skal sikre, at programmet kan navigere i de mange forandringer, som vil opstå fremover.

Konsulentens opgaver inkluderer:
Styrkelse af PMO-funktionen: Konsulenten skal bidrage til at professionalisere processer og værktøjer, med særligt fokus på business case, økonomi- og ressourcestyring.
Operationel og taktisk styring: I samarbejde med programlederen og øvrige projektledere skal konsulenten etablere styringselementer, udføre statusrapportering til ledelsen samt varetage økonomi- og risikostyring.
Mødefacilitering og projektplanlægning: Konsulenten skal facilitere møder og bistå med detaljeret projektplanlægning.
Dagligdags PMO-opgaver: Dette inkluderer økonomihåndtering, referatskrivning og øvrige opgaver som støtte til programlederen.
Ad-hoc opgaver: Konsulenten skal også håndtere og strukturere ad-hoc opgaver, herunder koordinering af forespørgsler og håndtering af tværgående problemstillinger.
Udviklingsopgaver i fokus:
De næste 6 måneder vil være særligt afgørende for at sikre et solidt fundament for programmets fremtidige styring.

Konsulenten skal fokusere på:
Projektplanlægning og leverancedetaljering: Bistå ledere med at planlægge og detaljere deres projekter.
Business case koordinering og styring: Sikre overblik, dokumentation og kvalitet i business casen samt sikre, at den afleveres til tiden.
Ressourcestyring: Etablere værktøjer og processer for effektiv planlægning og rapportering af ressourcer.
Roller og rollebeskrivelser: Udarbejde og beskrive roller, herunder behov for videreuddannelse af projektressourcer.
Økonomistyring og rapportering: Konsolidere og strømline projektets økonomistyring, herunder etablering af effektive rapporteringsprocesser.

Arbejdstimer:
Den samlede opgave estimeres til 1200 timer over de 8 måneder, med mulighed for forlængelse.

Share Task:
Senior Recruitment Manager,
Freelance

Abeer Almas

aba@accuro.dk
(+45) 5230 6513

Share Task:
Senior Recruitment Manager,
Freelance

Abeer Almas

aba@accuro.dk
(+45) 5230 6513